Přesvědčovací momenty reklamy
Humor: Centrum.cz
Bobika – příklad reklamy, která se minula účinkem díky silné pointě, která ovšem zastínila samotný propagovaný produkt.
Thai tuna
Nízkotučný tuňák – vtip, humor. Reklama si tak trochu dělá legraci z jiných, často používaných prvků. Vtipný obrat a z něj plynoucím pozitivní pocit se snaží propojit s propagovaným produktem a zapustit ho pevně do podvědomí diváků.
Celebrity: Campari
http://www.youtube.com/watch?v=vvkWpqSvmaM
Sociální reklama: Amnesty International
http://www.youtube.com/watch?v=COSzUcS3RGk
Strach: BESIP
Crash – strach, bolest. Velmi silný prvek, který však reklamy využívají střídměji spíše v poloze obav a jejich rozptýlení konkrétním produktem (např. pojištění). V této sociální reklamě je však využit v plné síle.
Odvaha se srovnávat: Audi
Audi – prvek překvapení, nadhled, nápad. Reklama se nebojí říct: Naši hlavní konkurenti vyrábějí skvělá auta. Každá značka je něčím výjimečná. Ale Audi to (alespoň podle něj) má všechno.
Sex: Microsoft
Microsoft Office XP – erotika, mládí. Kancelářský software nemá se zmíněnými prvky absolutně nic společného, reklama je pouze využívá jako dveře do mysli diváka.
Barvy, emoce, zážitky: Puschkin
Pushkin – k již zmíněným prvkům přibývá kontrast téměř černobílého a tichého úvodu a barevného a nejen zvukově dynamického závěru.
Rodina, pohoda: Vodafone
Vodafone – rodina, spokojenost. Jeden z nejsilnějších reklamních motivů – spokojená rodina, zdravé a šťastné děti, ideální milující partner. Reklamy využívající tento prvek typicky ukazují, že právě inzerovaný produkt k rodinnému štěstí velkou měrou přispěje.
Nejčastěji kombinace – Sociální reklama + celebrity: UNICEF
UNICEF – známé osobnosti, poutavá hudba, emotivní výpovědi. Příklad sociální reklamy zpracované s maximální péčí a pozorností k detailu: výběr světoznámých herců s vemlouvavými hlasy, přesně formulovaná sdělení doprovozená statickými, ale o to působivějšími fotografiemi, a to vše zarámované skvěle vybranou hudbou.